Semasa

PRU15: Zul Huzaimy Mohon Maaf, Nafi Terlalu Ekstrem Buat Kenyataan Kontroversi

Pelakon, Zul Huzaimy tampil membuat permohonan maaf secara terbuka hari ini, berhubung kenyataannya yang telah disalah anggap oleh ramai pihak dan dipercayai berbaur ekstrem.

Menerusi satu perkongsian video di Instagram, Zul Huzaimy atau lebih dikenali sebagai Spark telah memohon maaf gara-gara satu kenyataannya yang didakwa berniat mahu menyembelih orang bukan Islam dalam satu ceramah di Kemaman, Terengganu pada 4 November lalu.

Dalam pada itu, dia juga menafikan dakwaan dirinya bersikap ekstrem hingga membuat kenyataan tersebut sebaliknya meminta orang ramai untuk mendengar semula video penuh ceramah terbabit kerana penerangannya lebih terperinci.

Pertama sekali saya ingin mengucapkan mohon maaf kepada semua rakyat Malaysia, mungkin sudah tersalah anggap dengan apa yang saya ucapkan dalam klip yang telah diedit oleh seseorang yang mana mengatakan saya ini terlalu ekstrem hingga mahu menyembelih orang bukan Islam di Malaysia.

Jangan salah anggap hanya berdasarkan klip video yang pendek itu kerana ia menggambarkan kenyataan yang kurang tepat.

Dalam video berdurasi tiga minit, 21 saat itu juga, Zul memaklumkan dia juga ada bersahabat pelbagai kaum lain termasuk Cina, India dan Sikh, namun apa yang dimaksudkan adalah golongan yang sengaja memanaskan keadaan dan mencetuskan kebencian terhadap agama Islam.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by zul huzaimy (@zulhuzaimy_m)

Lantaran itu, pelakon berusia 43 tahun ini berharap kenyataannya yang disiarkan dalam klip video itu tidak lagi disensasikan dan ditafsirkan sebagai ucapan yang berunsurkan ekstremisme.

PERHATIAN: Pihak KAMI tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KAMI juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut. Click Disini

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan

Share Ya. Terima Kasih!

Sumber – Instagram

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *