Semasa

Seorang lbu meninggal dunia dibaakar anak tiri slpas solat subuh. Salam takziah buat kluarga

Seorang wanita berusia 60 tahun ditemui maut dalam keadaan bertelekung dipercayai dibakar oleh anak tirinya  Lebih menyayat hati apabila mendapati suspek melakukan pembunuhan itu selepas mangsa mendirikan solat subuh.

RAKAMAN PENUH ADA DI BAWAH SEKALI

Dia kemudian ditempat di Pusat Kesihatan Maysarakat Tanjung Medan di Labuhanbatu Selatan sebagai petugas kesihatan biasa.

Difahamkan, tempat kerja tersebut agak jauh dari kediamannya dan ianya secara tidak langsung membuatkan suspek semakin tertekan.

Menurut Ketua Unit Siasatan Jenayah Polis Labuhanbatu, Rusdi Marzuki, suspek kemudian datang ke rumah mangsa (ibu tiri) dan memberitahu niatnya yang mahu membunuh diri. Namun dihalang oleh mangsa. Selepas mendengar jawapan tersebut, suspek bertindak menyiram petrol ke tubuh mangsa sebelum membakarnya.

Jeritan mangsa meminta tolong didengari oleh jiran tetangga dan anak tirinya yang lain (tinggal berdekatan rumah mangsa) namun mangsa tidak sempat diselamatkan. Mayat mangsa yang masih bertelekung ditemui dalam keadaan melecur. Susulan daripada itu, suspek yang berusia 46 tahun itu telah ditahan polis bagi membantu siasatan.

Difahamkan, suspek mempunyai hubungan yang baik dengan mangsa malah dia sangat menyayangi ibu tirinya itu namun tidak pasti mengapa suspek nekad bertindak sedemikian. Siasatan lanjut masih dijalankan bagi mengenalpasti motif kejadian.

Salam takziah
Al-fatihah (dibaca)
بِسْم ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞ ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞ مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين۞ إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ۞ صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ۞ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ۞ امين

Semoga Allah terima segala amalan arwah dan mengangkat darjatnya disisi Allah,
Semoga pemergian arwah menjadi kerehatan sebenar dari urusan dunia,
Semoga dilindungi dari seksa kubur dan semoga roh arwah ditempatkan dikalangan para solehah,

Allahumma Solli Ala Sayyidina Muhammad.
Amiin Amiin Amiin..

Ucapan Takziah Kematian
إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ
Ya Allah Ya Tuhanku ampunilah dia, rahmatilah dia, maafkanlah dia, muliakanlah kematiannya, lapangkanlah kuburnya, jadikanlah syurga sebagai ganti tempat tinggalnya dan berilah kesabaran kepada ahli keluarganya, semoga arwah di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman…. Aaamiin Ya Robbal Aalamiin..

PERHATIAN: Pihak KAMI tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KAMI juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut. Click Disini

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan

Share Ya. Terima Kasih!

Sumber – Aceh Tribunnews

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *