Semasa

Bapa Dari 9 Orang Anak Tidak Mampu Mnampung Enam Anaknya Ke Sekolah Kerana Kesempitan Hidup

Kerana Akibat desakan hidup seorang bapa di Felda Papan Timur, Bandar Mas di sini tidak mampu menghantar enam anaknya ke sekolah.

Abdul Wahid Abd Rahman, 48, hanya bekerja di sebuah kedai mencuci kereta dengan gaji RM20 sehari dan pendapatan itu tidak cukup buatnya untuk menampung kos persekolahan anak-anaknya.

Disebabkan keadaan semakin terhimpit kami sekeluarga berpindah ke rumah peninggaIan arwah bapa saya di sini untuk meneruskan hidup. Sepatutnya empat anak yang berhenti sekolah sebelum ini masuk sekolah semula pada tahun ini selain seorang berusia tujuh tahun masuk Darjah Satu dan seorang lagi berusia enam tahun masuk Tabika.

“Namun disebabkan memerIukan belanja besar untuk keenam-enam anak masuk sekolah, hasrat untuk menyekolahkan mereka terbantut,” ujarnya.

Mengulas lanjut, Abdul Wahid turut memaklumkan bahawa isterinya, Norliana Abu Bakar, 40, tidak dapat bekerja kerana perlu menguruskan keperluan harian anak-anak mereka selain dua lagi anak mereka yang berusia lima dan satu tahun juga tidak diberikan susu seperti kanak-kanak lain.

PERHATIAN: Pihak KAMI tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KAMI juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut. Click Disini

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan

Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: dbongkar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *