Semasa

Nenek Kehilangan Duit Simpanan HariTua Sebanyak Lima Ratus Ribu Ringgit Gara Gara Cinta Doktor

TAIPING : Seorang wanita warga emas telah mengaIami keru.gian sebanyak RM565,700 dipercayai akibat dia telah diperdaya oleh seorang ‘d0kt0r’ yang dikenalinya melalui platform media sosiaI tahun lepas.

Ketua P0lis Daerah Taiping ACP Osman Mamat berkata mngsa berusia 68tahun bekerja sebagai penjaga stor kilang diperdaya sspek melalui m0dus 0perandi L0veScam atas talian sejak tahun lepas hingga Mei tahun ini.

“Mangsa terpedaya setelah berkenalan dengan seorang pengguna Faceb00k yang menggunakan nama sebagai Ding Nai Wei yang mendkwa seorang d0ktor sedang bekerja di lraq,” katanya dalam kenyataan pada Ahad.

Menurut Osman sebanyak 11 kali transaksi dilakukan ke dalam akaun penama Brayen Robson Anak Sito dan sekali atas akaun penama Ho Yee Mun serta satu kali transaksi mengunakan CIMB Bank di akaun penama Clayton Roland.

Katanya semua transaksi wang berkenaan dilakukan mangsa melalui mesin ATM di Maybank Cawangan Taiping bermula dari 4 Okt 2021 hingga 21 Mei tahun ini.

“Mangsa tidak pernah bertemu dengan d0ktor tersebut sepanjang perkenalan mereka dan mngsa hanya berhubung di aplikasi WhatsApp melalui dua nombor talian iaitu +1(786)6526776 dan +1(984)3683962,” katanya.

Osman berkata mangsa telah membuat laporan p0lis di Ibu Pejabat P0lis Daerah (IPD) di sini semalam setelah menyedari dirinya telah diperdaya sspek dan kess disiasat mengikut Seksyen 420 Kanun Kesksaan.

PERHATIAN: Pihak KAMI tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KAMI juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut. Click Disini

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan

Share Ya. Terima Kasih!

Sumber/Kredit: bernama via kosmo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *