Semasa

Tindakkan Lelaki ini Lintas Jalan yg Sesak Sambil Bawa Bayi Untuk Pekena Nasi Kandar Mengundang Padah

Orang kata belajar adab dari orang yang tak ada adab. Mungkin situasi ni boleh digunakan oleh rakyat Malaysia yang tonton satu video viral, seorang pakcik dan keluarganya selamba gunakan stroller sebagai ‘kunci’ untuk melintas jalan raya.

Menerusi video yang dimuat naik di Facebook Ah Wen, kelihatan pemandu kereta berhenti secara mengejut dek kerana ada pakcik dan keluarganya yang dipercayai mahu melintas menuju ke restoran nasi kandar.

Marah pemandu yang dah bagi laluan

Kalau melintas dengan beradab dan sopan, tak ada masalah. Tapi pakcik ni dah lah selamba melintas menggunakan stroller.

Bila pemandu dah bagi jalan, dia boleh tunjuk lagak nak marah pemandu pula. Apa cerita ni?

TONTON RAKAMAN VIDEO ADA DI BAWAH SEKALI

Netizen yang menonton video itu semua berasa marah dengan tindakan pakcik itu yang membahayakan nyawa keluarga dan anaknya.

Yela, kalau dia melintas dengan berhati-hati dan berhemah, tak ada orang nak marah. Ni pemandu dah berhenti mengejut untuk beri laluan pun dia nak marah?

Tindakkan lelaki itu akhirnya menerima padah, apabila netizen beramai-ramai menghentam dan melaporkannya keapda pihak berkuasa.

Sanggup Gadai Nywa Anak  Sanggup Gadai Nywa Anak

Korang yang baca ni, jangan jadi macam ni okay?

Kita ambil iktibar daripada keluarga pakcik ni supaya tak mengulangi kesalahan yang mereka lakukan. Ingat, orang Malaysia kena lah jaga adab kan?

PERHATIAN: Pihak KAMI tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KAMI juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut. Click Disini

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan

Share Ya. Terima Kasih!

RAKAMAN VIDEO DIBAWAH :

Kredit: Facebook Ah Wen

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *