Semasa

“Tolong Selamatkan Dia..” – lbu Warga Malaysia Dihukum Maati Di Singapura Merayu Selamatkan Anaknya

Pada tahun 2009, heboh sebuah kes dimana seorang warga Malaysia ditahan di Singapura selepas membawa masuk 42.72 gram dadah jenis heroin ke negara tersebut.

TONTON RAKAMAN VIDEO DI BAWAH SEKALI

Nagaenthran a/l K. Dharmalingam menyeludup sejumlah heroin tersebut pada April 2009 ketika memasuki Singapura dari Malaysia di Pusat Pemeriksaan Woodlands dengan mengikat dadah tersebut pada pahanya.

Pemuda berusia 33 tahun itu mengaku melakukan jenayah tersebut, tetapi dia menyatakan bahawa dia diarah dan terpaksa kerana ada ‘dalang’ yang mengugutnya serta mengancam untuk membunuh teman wanitanya.

Menurut peguam M. Ravi, Nagaenthran ke tali gantung pada 27 April ini atas kesalahan narkotiknya itu.

“Baru menerima berita menyayat hati bahawa Nagaentran akan dihukum gantung pada Rabu depan (27 April).

Negeri Singapura tidak akan pernah dapat pulih daripada aib yang akan dihadapinya di peringkat antarabangsa dalam menggantung seorang yang kurang upaya intelektual,” kata peguam hak asasi manusia itu.

Hukuman tersebut meruntunkan hati ibunya yang kini berada di Perak, Panchalai Supermaniam dalam sebuah video pendek merayu kepada Presiden Halimah untuk menarik balik hukuman terhadap anaknya itu.

Sebelum ini, dia sepatutnya dihukum gantung pada 10 November 2021, tetapi mendapat penangguhan sementara pada 9 November selepas mahkamah diberitahu dia positif Covid-19 ketika dia hadir untuk percubaan terakhir menentang hukuman mati.

PERHATIAN: Pihak KAMI tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KAMI juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut. Click Disini

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan

Share Ya. Terima Kasih!

RAKAMAN VIDEO :

Sumber LobakMerah

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *